اشتباهات هنگام فروش خانه خود
اشتباهات هنگام فروش خانه خودReviewed by سید محمد سیدی on Oct 18Rating:

اشتباهات هنگام فروش خانه خود یکی از رایج ترین بحث ها در خدمات ملکی می باشد که فروش ملک نیاز به تخصص کافی و همچینن مشاوره املاک دارد. فروش خانه می تواند به طرز شگفت انگیزی وقت گیر و از نظر احساسی چالش برانگیز باشد، مخصوصاً اگر قبلاً این کار را نکرده اید. در بعضی مواقع ممکن است احساس تهاجم به حریم خصوصی شود زیرا غریبه ها به خانه شما می آیند کمد و کابینت های شما را باز می کنند و به اطراف می زنند. آنها از مکانی که احتمالاً بیش از چهار دیوار و یک سقف برای شما تبدیل شده انتقاد خواهند کرد و به طور خلاصه پول کمتری را به شما پیشنهاد می دهند که فکر می کنید خانه شما ارزش دارد.

بدون تجربه و یک معامله پیچیده و عاطفی بر روی دست شما اشتباه برای فروشندگان اولین بار در خانه بسیار آسان است. با این حال با کمی دانش فنی می توانید از بسیاری از این مشکلات جلوگیری کنید. در ادامه بخوانید تا بدانید که چگونه می توانید خانه خود را بفروشید در حالی که بالاترین قیمت ممکن را در یک بازه زمانی مناسب و بدون از دست دادن ذهنیت کسب می کنید.

اشتباهات هنگام فروش خانه خود

  • احساسات خود را کنترل کنید و بر جنبه تجاری فروش خانه خود متمرکز باشید.
  • ممکن است استخدام یک مشاور املاک در کارمزد هزینه بیشتری داشته باشد اما ممکن است فروش زیادی حدس و گمان بسیاری از آن را ببرد.
  • اگر تصمیم به فروش خود دارید، یک قیمت فروش مناسب تعیین کنید و زمان سال را در ذهن داشته باشید.
  • خود را برای فروش آماده کنید، از تصاویر موجود در لیست خود صرف نظر نکنید و مشکلات مربوط به ملک را فاش کنید.

گرفتن احساسات

احساساتی بودن در مورد فروش خانه، به ویژه خانه اول آسان است. شما وقت و تلاش زیادی برای یافتن مورد مناسب صرف کردید برای پیش پرداخت و مبلمان خود صرفه جویی کردید و خاطرات زیادی ایجاد کردید. هنگامی که زمان خداحافظی فرا می رسد مردم معمولاً در کنترل احساسات خود مشکل دارند.

فکر می کنید غیرممکن است؟ اینطور نیست هنگامی که تصمیم به فروش خانه خود گرفتید فکر خود را به عنوان یک کسبه و فروشنده شروع کنید و نه فقط یک صاحب خانه. در حقیقت  فراموش نکنید که شما صاحب خانه هستید. با نگاهی به معامله از منظر صرفاً مالی از جنبه های احساسی فروش ملک فاصله خواهید گرفت.

همچنین سعی کنید به یاد بیاورید که هنگام خرید برای آن خانه چه احساسی داشتید. بیشتر خریداران نیز در یک وضعیت احساسی قرار خواهند گرفت. اگر می توانید به یاد داشته باشید که در حال فروش یک قطعه ملک و همچنین یک تصویر و سبک زندگی هستید به احتمال زیاد تلاش بیشتری برای صحنه پردازی و انجام بازسازی جزئی انجام می دهید تا پول بالایی برای خانه خود داشته باشید. این تغییرات ظاهری نه تنها به قیمت فروش کمک خواهد کرد. آنها همچنین به شما کمک می کنند فاصله احساسی ایجاد کنید زیرا خانه شما کمتر آشنا خواهد شد.

استخدام مشاور املاک

اگرچه آژانسهای املاک و مستغلات کمیسیون سنگینی را سفارش می دهند- اما احتمالاً ایده خوبی نیست که بخواهید خانه خود را قبل تز مشاوره املاک به فروش برسانید.  یک نماینده و مشاور خوب معمولاً بهترین منافع شما را دارد. آنها به شما کمک می کنند یک قیمت فروش منصفانه و رقابتی برای خانه خود تعیین کنید و احتمال فروش سریع شما را افزایش می دهد. یک نماینده همچنین می تواند با تعامل با خریداران بالقوه و از بین بردن رانندگان که فقط می خواهند به ملک شما نگاه کنند اما قصد ارائه پیشنهاد ندارند احساسات روند را کاهش دهد.

مشاور املاک شما همچنین تجربه بیشتری در مذاکره در مورد فروش خانه خواهد داشت و به شما کمک می کند پول بیشتری از آنچه می توانید در اختیار داشته باشید دریافت کنید. و اگر در طی مراحل مشکلی برطرف شود – و معمولاً هم وجود دارد – یک متخصص باتجربه در آنجا حضور خواهد داشت تا مشکلات شما را برطرف کند. سرانجام ، نمایندگان با تمام مدارک و مشکلات موجود در معاملات املاک و مستغلات آشنا هستند و می توانند به اطمینان از روند صحیح روند کار کمک کنند. این بدان معناست که در معامله تأخیر یا خللی رخ نخواهد داد.

تعیین قیمت غیر واقعی

چه با یک مشاور املاک کار کنید و چه آن را به تنهایی ادامه دهید، تعیین قیمت مناسب درخواست مهم است. آنالیز مقایسه ای بازار را که شما یا نماینده خود هنگام خرید خانه خود برای تعیین قیمت پیشنهادی مناسب انجام داده اید به خاطر دارید؟ خریداران این کار را برای خانه شما نیز انجام می دهند بنابراین شما به عنوان یک فروشنده باید یک قدم جلوتر از آنها باشید.

ممکن است فکر کنید خانه شما ارزش بیشتری دارد اما به یاد داشته باشید که قیمت واقعی را بر اساس خانه های مشابه در منطقه تعیین کنید. حباب مسکن وجود ندارد، خانه های گران قیمت به طور کلی نمی فروشند. در یک نظرسنجی که توسط وب سایت اطلاع رسانی فروش خانه khadamatmelki.com انجام شده است، 70٪ از آژانسهای املاک و مستغلات گفتند که قیمت بیش از حد اشتباه شماره یک فروشندگان است.

زیاد نگران تعیین قیمت پایین نباشید، زیرا از نظر تئوری این پیشنهادات متعدد تولید می شود و قیمت را تا ارزش واقعی بازار در خانه پیشنهاد می دهد. در واقع قیمت پایین خانه شما می تواند یک استراتژی برای ایجاد علاقه بیشتر به لیست شما باشد و شما همیشه می توانید پیشنهادی را که خیلی پایین است رد کنید.

اشتباهات هنگام فروش خانه خود

اشتباهات هنگام فروش خانه خود

انتظار قیمت درخواست

هر خریدار باهوشی مذاکره می کند و اگر می خواهید فروش را به اتمام برسانید ، ممکن است مجبور شوید توپ را بازی کنید. اکثر مردم می خواهند خانه های خود را با قیمتی ذکر کنند که خریداران را جذب کند در حالی که هنوز فضای تنفسی برای مذاکره باقی مانده است – برعکس استراتژی زیر قیمت گذاری که در بالا توضیح داده شد. این ممکن است کارساز باشد به شما اجازه می دهد خریدار احساس کند که ارزش خوبی را دریافت می کند در حالی که به شما امکان می دهد مقدار پول مورد نیاز را از فروش دریافت کنید.

مطمئناً اینکه آیا در نهایت با قیمت درخواستی خود بیشتر یا کمتر خواهید شد فقط به استراتژی قیمت گذاری شما بستگی نخواهد داشت بلکه به این مسئله نیز بستگی دارد که در بازار خریدار هستید یا در یک فروشنده و همچنین چقدر خانه خود را صحنه و مدرن کرده اید.

فروش در ماه های زمستان

باور کنید یا نه زمان مناسبی برای فروش در طول سال وجود دارد. زمستان به ویژه در حوالی تعطیلات، معمولاً زمان کندی در سال برای فروش خانه است. مردم به مشاغل اجتماعی مشغول هستند و هوای سرد در بیشتر مناطق کشور باعث می شود که صرفاً در خانه جذابیت بیشتری داشته باشد. از آنجا که احتمالاً خریداران کمتری به دنبال آن هستند ممکن است فروش خانه شما مدت زمان بیشتری طول بکشد و ممکن است پول زیادی به دست نیاورید.

با این حال می توانید کمی تسلیت بگویید که اگرچه ممکن است به اندازه خریداران فعال وجود نداشته باشد، اما فروشندگان رقابتی نیز وجود نخواهد داشت که گاهی اوقات می تواند به نفع شما باشد. شاید بهتر باشد منتظر بمانید. با جلوگیری از هرگونه شرایط تخفیف دهنده که ممکن است شما را مجبور به فروش در زمستان یا تعطیلات کند، زمانی که هوا شروع به گرم شدن می کند لیست کنید. مردم معمولاً آماده و مایل به خرید خانه ای هستند که گرمتر باشد

پنهان کردن مشکلات عمده

فکر می کنید می توانید با پنهان کردن مشکلات اساسی در اموال خود کنار بیایید؟ در بازرسی از خریدار، مشکلی برطرف خواهد شد. شما برای مقابله با هر مشکلی سه گزینه دارید. یا مشکل را زودتر از موعد برطرف کنید، ملک را زیر ارزش بازار قیمت دهید تا حساب آن را بدست آورید، یا این ملک را با قیمت عادی لیست کنید و برای رفع مشکل به خریدار اعتبار دهید.

بخاطر داشته باشید: اگر از قبل مشکل را برطرف نکنید، ممکن است تعداد معدودی از خریدارانی را که می خواهند خانه کلید در اختیار داشته باشند حذف کنید. اگر می خواهید پس از عقد قرارداد در منزل، از شگفتی های پرهزینه جلوگیری کنید بازرسی از خانه قبل از لیست کردن ایده خوبی است.

آماده کردن ملک برای فروش

اگر توانایی استخدام حرفه ای را ندارید نگران نباشید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید به تنهایی انجام دهید. عدم انجام این کارها می تواند قیمت فروش شما را کاهش دهد و همچنین ممکن است به هیچ وجه مانع فروش شما شود. اگر به مسائل جزئی مانند شکستگی درب توجه نکرده اید، یک خریدار بالقوه ممکن است تعجب کند که آیا این خانه دارای مسائل بزرگتر و پرهزینه ای است که به آنها نیز پرداخته نشده است.

یک دوست یا مشاور املاک داشته باشید، شخصی با یک جفت چشم تازه ، مناطقی از خانه خود را که نیاز به کار دارند نشان دهد. به دلیل آشنایی با خانه، ممکن است در برابر نقاط مشکل آن در امان باشید. سر و صدا کردن تمیز کردن کامل، قرار دادن یک لایه رنگ تازه روی دیوارها و خلاص شدن از شر هر گونه بو نیز به شما کمک می کند تا تأثیر خوبی بر خریداران بگذارید.

یادگیری نحوه فروش خانه

یادگیری نحوه فروش خانه بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که از نظر ذهنی و مالی برای سناریوهای کمتر از ایده آل آماده هستید حتی اگر هیچ یک از این اشتباهات را مرتکب نشوید. این خانه ممکن است خیلی بیشتر از آنچه انتظار دارید در بازار بماند، مخصوصاً در بازار رو به زوال. اگر نتوانید به موقع خریدار پیدا کنید، ممکن است در نهایت تلاش کنید دو وام مسکن پرداخت کنید مجبور شوید خانه خود را اجاره کنید تا زمانی که بتوانید خریدار پیدا کنید یا در شرایط وخیم توقیف کنید. با این حال اگر از اشتباهات پرهزینه ذکر شده در اینجا اجتناب کنید تا رسیدن به بهترین قدم و دستیابی به آن فروش بی درآمد و سودآور که هر فروشنده خانه امیدوار است فاصله زیادی خواهید داشت.

خدمات املاک بین المللی در تهران

در خدمات ملکی مشاوران متعهد و کار درست ما به صورت شبانه روز مشغول برسی و حل مشکلات ملکی و خرید زمین های مناسب برای ایرانیان مقیم در خارج کشور می باشند. جهت مشاوره و قوانین موجود با شماره های داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *