آژانس و بنگاه املاک و مستغلات
آژانس و بنگاه املاک و مستغلاتReviewed by سید محمد سیدی on Oct 18Rating:

آژانس و بنگاه املاک و مستغلات مجاز هستند که معاملات ملک را ترتیب می دهند، خریداران و فروشندگان را کنار هم قرار می دهند و به عنوان نماینده آنها در مذاکرات عمل می کنند. معمولاً کارگزاران املاک و مستغلات توسط کمیسیون – درصدی از قیمت خرید ملک – کاملاً جبران می شوند بنابراین درآمد آنها به توانایی بسته شدن معامله بستگی دارد. تقریباً در هر شهری یک مشاور املاک باید در یک کارگزار املاک و مستغلات کار کند یا به آن وابسته باشد، که دارای تجربه و مجوز بالاتری است. داشتن یک مشاور املاک حرفه ای در خدمات ملکی باعث آرامش خاطر شما خواهد شد. ما 30 سال سابقه و تجربه کسب کرده ایم تا هنگام خرید یک ملک بهترین توصیه را به شما ارائه دهیم.

آژانس و بنگاه املاک و مستغلات

آژانسهای املاک و مستغلات معمولاً در املاک تجاری، مسکونی و اداری تخصص دارند. در هر صورت آنها بسته به اینکه برای خریدار یا فروشنده کار می کنند وظایف مختلفی را انجام می دهند. نمایندگانی که برای فروشنده کار می کنند، همچنین به عنوان نمایندگان لیست شناخته می شوند به مشتریان در مورد چگونگی قیمت گذاری املاک و آماده سازی آن برای فروش از جمله ارائه نکاتی درباره پیشرفت های لحظه آخری که می توانند قیمت را افزایش دهند یا پیشنهادات سریع را تشویق کنند به مشتریان مشاوره می دهند.

نمایندگان فروشنده از طریق لیست کردن خدمات شبکه و تبلیغات، ملک را به بازار عرضه می کنند. نمایندگانی که برای خریدار کار می کنند املاک موجود را متناسب با دامنه قیمت و لیست خواسته های خریدار جستجو می کنند. این نمایندگان اغلب به داده های فروش گذشته در مورد املاک قابل مقایسه نگاه می کنند تا به خریداران احتمالی کمک کنند تا یک پیشنهاد منصفانه ارائه دهند.

نحوه کار نمایندگان املاک

نمایندگان به عنوان شرط مشترک طرف های اصلی عمل می کنند، پیشنهادها و پیشنهادات متقابل و سایر سوالات را پشت سر می گذارند. پس از پذیرش پیشنهاد، نمایندگان هر دو طرف معمولاً به کار خود ادامه می دهند از طریق کاغذبازی به مشتریان خود کمک می کنند ارتباطات را منتقل می کنند در مورد بازرسی و جابجایی مشاوره می دهند و به طور کلی معامله را بسته می کنند.

برای مصرف کنندگان مهم است که بفهمند آیا یک مشاور املاک نماینده خریدار، فروشنده یا هر دو طرف است. بدیهی است که وفاداری نماینده می تواند تا حدود زیادی روی جزئیات معامله از جمله قیمت نهایی تأثیر بگذارد. قوانین ایران مقرر می کند که آیا یک نماینده می تواند نماینده هر دو طرف در معامله املاک و مستغلات باشد که از نظر فنی به عنوان نمایندگی دوگانه شناخته می شود یا خیر. نمایندگان باید نمایندگی خود را اعلام کنند تا خریداران و فروشندگان از هر گونه تعارض منافع مطلع شوند.

غرامت نمایندگان املاک و مستغلات

به طور سنتی، یک کارمزد به نمایندگی پرداخت می شود که درصدی از قیمت فروش ملک است. هرچه خانه بیشتر به فروش برسد، نماینده بیشتری پول می گیرد. با این حال با لیست های آنلاین که به مصرف کنندگان اجازه می دهد بسیاری از خریدها را بدون کمک نماینده انجام دهند ساختار پرداخت سنتی تغییر می کند.

آژانس و بنگاه املاک و مستغلات

آژانس و بنگاه املاک و مستغلات

برخی از کارگزاران برای خانه های گران قیمت کارمزد کمتری دریافت می کنند و برخی دیگر کل معاملات را با هزینه ای مساوی انجام می دهند که بسیار کمتر از کارمزد عادی است. شرکتهای دیگر ساختار قیمت گذاری خدمات را ارائه می دهند که به فروشندگان اجازه می دهد فقط برای قسمتهای خاصی از فرآیند فروش مانند اضافه کردن دارایی به یک سرویس لیست چندگانه  هزینه پرداخت کنند.

نماینده در مقابل کارگزار

تعاریف دقیق و تفکیک بین یک بنگاه املاک و یک دلال املاک و مستغلات در شهر های مختلف متفاوت است. به طور کلی با این حال هر کسی که مجوز پایه املاک و مستغلات را بدست آورد (که شامل گذراندن تعداد مشخصی از دوره های معتبر و قبولی در امتحان است) می تواند یک مشاور املاک نامیده شود. یک بنگاه املاک و مستغلات در واقع یک فروشنده است، واجد شرایط برای کمک به مصرف کنندگان در خرید یا فروش یک ملک.

یک کارگزار املاک و مستغلات یک گام بالاتر از زنجیره غذایی حرفه ای است. کارگزاران دارای آموزش اضافی هستند که به آنها صلاحیت لازم را برای گذراندن یک آزمون صدور مجوز بالاتر می دهد. اکثر شهر ها همچنین از آنها می خواهند که به عنوان یک بنگاه فعال املاک و مستغلات مقدار مشخصی از تجربه اخیر را داشته باشند. کارگزاران از جنبه های فنی معاملات املاک و مستغلات استفاده می کنند.

عامل املاک و مستغلات

بنابراین، هر کارگزار املاک و مستغلات یک بنگاه املاک و مستغلات است (یا بوده است) اما همه بنگاه های معاملات ملکی دلال نیستند. همه مشاوران املاک یا دلالان املاک و مستغلات (یا موارد مرتبط) هستند به عبارت دیگر همه نمایندگان و دلالان مسکن نیستند.

خدمات املاک بین المللی در تهران

مشاور خدمات ملکی با سابقه طولانی مدت در این حرفه و بکارگیری مشاوارن متخصص و متعهد در زمینه املاک و همچنین ابعاد مختلف مربوط از قبیل ثبتی، حقوقی، مهندسی و شهرداری توأم با اطلاعات روز آن را به عنوان یک مشاور دلسوز درستکار و راستگو محضر شما اساتید ارجمند و معظم تقدیم نماید. جهت مشاوره و قوانین موجود با شماره های داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *