ملک خود را بفروشیم یا اجاره دهیم
ملک خود را بفروشیم یا اجاره دهیمReviewed by سید محمد سیدی on Dec 9Rating:

ملک خود را بفروشیم یا اجاره دهیم این سوال هنگام صحبت با یک دوست مورد توجه من قرار گرفت. او به تازگی خانه جدیدی خریداری کرده است تا فقط فرصت جابجایی در سراسر کشور را داشته باشد. این امر باعث شد وی انتخاب یا خانه خود را بفروشد یا اجاره دهد. این معضل غیر معمول نیست. اگر نگران اجاره دادن یا فروش خانه خود هستید ادامه مطلب را بخوانید تا از مزایا و معایب هر یک مطلع شوید تا به تصمیم شما کمک کند.

ما به صورت 24 ساعته اماده خدمات ملکی به شما هموطنان عزیز در داخل و خارج ایران هستیم. داشتن یک ملک با موقعیت مناسب در بهترین نقطه شهر خود رویای بزرگ هر ایرانی است، اما یافتن یک نقطه کامل با ملاحظات بسیاری همراه است.

ملک خود را بفروشیم یا اجاره دهیم

هنگامی که خانه خود را اجاره می دهید، صاحبخانه می شوید و فرصت کسب درآمد منفعل را خواهید داشت. اما به همین راحتی که به نظر می رسد نیست. شما به عنوان یک مالک مسئول نگهداری املاک و خوشحال نگه داشتن اجاره داران خواهید بود. این ممکن است بیش از آنچه شما می خواهید به کار نیاز داشته باشد. صاحبخانه شدن برای همه مناسب نیست بنابراین قبل از اینکه امتحان کنید مزایا و معایب سرمایه گذار در ملک را به دقت بررسی کنید.

جوانب مثبت و منفی اجاره خانه

می توانید زمان بیشتری به خود اختصاص دهید. اگر خانه شما برای فروش در قیمت ایده آل خود به بازسازی یا تعمیرات نیاز دارد اما پول و زمان لازم برای انجام یک باره آن را ندارید ممکن است بتوانید خانه خود را اجاره دهید و کم کم کارهای جدید را انجام دهید. در صورتی که می خواهید سهام عدالت بیشتری در خانه ایجاد کنید یا منتظر بازار هستید تا خانه خود را بدون زندگی در آن بفروشید می توانید همانطور که منتظر هستید خانه خود را اجاره دهید.

ممکن است زمان آسان تری برای یافتن اجاره کنندگان داشته باشید. اگر به سختی می توانید افرادی را برای خرید خانه خود پیدا کنید ممکن است پیدا کردن افرادی که آن را اجاره می دهند آسان تر باشد. اجاره دهندگان نسبت به خریداران در مورد شرایط محل اقامت خود حق انتخاب کمتری دارند زیرا نقل مکان آنها دائمی نیست. اگر محله شما مکانی مطلوب و در عین حال مقرون به صرفه برای زندگی است ممکن است اوقات آسان تری برای یافتن مستأجر داشته باشید.

جوانب منفی اجاره خانه

شما مسئولیت بیشتری دارید بخاطر داشته باشید که اگر خانه خود را اجاره کنید همچنان مسئولیت نگهداری خانه و مدیریت مستاجر خود را بر عهده دارید. این بدان معناست که شما باید به مسئولیت های مالکیت خانه مانند کارهای حیاط بازرسی های معمول و تعمیرات ادامه دهید. یا می توانید تعمیرات را خودتان انجام دهید یا می توانید یک کاردان قابل اعتماد استخدام کنید که هزینه بیشتری خواهد داشت. شما همچنین مسئولیت یافتن مستأجر نشان دادن خانه به آنها اطمینان از پرداخت اجاره آنها و رسیدگی به هرگونه مشکل را در طول مدت اجاره خود خواهید داشت.

ملک خود را بفروشیم یا اجاره دهیم

ملک خود را بفروشیم یا اجاره دهیم

اگر مالکیت املاک دستی را ترجیح می دهید ممکن است بخواهید مدیر املاک را استخدام کنید. مشاور املاک می توانند از ابتدا تا انتها همه کارها را انجام دهند. مسئولیت های آنها ممکن است شامل نشان دادن فضا، انتخاب مستاجران، طرح شکایت سازماندهی تعمیرات جمع آوری اجاره و اخراج مستاجرانی باشد که پرداخت نمی کنند. اما به یاد داشته باشید یک مشاور املاک با کیفیت بالا دارای برچسب قیمت است.

جوانب مثبت و منفی فروش خانه

همراه با اجتناب از اشکال اجاره خانه، دلایل دیگری نیز وجود دارد که باید در عوض خانه خود را بفروشید. زمان خوبی برای فروش است اگر بازار سالم است و می توانید خانه خود را با ارزش یا بالاتر از ارزش بازار و در مدت زمان کوتاهی بفروشید ممکن است بخواهید خانه خود را انتخاب کنید. اگر می توانید در خانه سود کسب کنید و وضعیت خوبی برای فروش دارید آن را در بازار قرار دهید. بیشتر صاحبان خانه قصد خرید و فروش همزمان یک خانه را دارند و غالباً برای خرید نیاز به پول حاصل از فروش دارند.

شما نمی خواهید پول شما در خانه بسته شود. بسیاری از مردم ترجیح می دهند ثروت خود را در دارایی نگه دارند زیرا این یک دارایی ملموس است که واقعی تر از خرید سهام است. همانطور که گفته شد املاک و مستغلات یک دارایی غیر نقدینگی است به این معنی که معمولاً نمی توانید بلافاصله آن را بفروشید. این نقدینگی به همراه نرخ بازده به طور کلی کمتر از سهام مردم را از اجاره باز می دارد.

خدمات املاک بین المللی در تهران

اگر آماده فروش خانه خود هستید، یک مشاور املاک می تواند به شما کمک کند خانه خود را به سرعت و با قیمت مناسب بفروشید. مشاوران ما از متخصصان محلی دارای رتبه بالایی برخوردار هستند که شما را در روند فروش راهنمایی می کنند.

مشاور خدمات ملکی با سابقه طولانی مدت در این حرفه و بکارگیری مشاوارن متخصص و متعهد در زمینه املاک و همچنین ابعاد مختلف مربوط از قبیل ثبتی، حقوقی، مهندسی و شهرداری توأم با اطلاعات روز آن را به عنوان یک مشاور دلسوز درستکار و راستگو محضر شما اساتید ارجمند و معظم تقدیم نماید. جهت مشاوره و قوانین موجود با شماره های داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *