خانه دوبلکس چیست
خانه دوبلکس چیستReviewed by on Dec 16Rating: 5.0

خانه دوبلکس چیست و جوانب مثبت و منفی زندگی در خانه دوبلکس را به کمک مشاوران املاک در خدمات ملکی بدانید. وقتی افراد در جستجوی خانه جدید هستند، اغلب به سمت گزینه های مسکونی که با آنها آشنا هستند گرایش پیدا می کنند. آنها ممکن است زندگی در آپارتمان را رد کنند زیرا فضای حیاط می خواهند. یا ممکن است آنها از خانه ای خارج از لیست خود عبور کنند زیرا مسئولیت مراقبت از یک ملک را نمی خواهند. با این حال بسیاری نمی دانند که با انتخاب زندگی در دوبلکس می توانید بهترین ها را از هر دو جهان داشته باشید. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید دوبلکس چیست و چرا می تواند گزینه مناسبی برای خانه جدید شما باشد.

خانه دوبلکس چیست

دوبلکس یک خانه چند خانواده است که به دو واحد جداگانه تقسیم شده است که هر د ویک ورودی خاص  دارند. این دو واحد تک خانواری یا در کنار هم قرار دارند و یک دیوار مشترک دارند یا در طبقات مختلفی قرار دارند. در حالی که خانه های دوقلو نیز دارای دو واحد مجزا و یک دیوار هستند آنها از نظر دوبلکس متفاوت می باشنداز آنجا که به دو قسمت جداگانه تقسیم می شوند و بنابراین دو ویژگی مستقل در نظر گرفته می شوند. مانند سه گانه هایی که دارای سه واحد مختلف هستند و چهار مجتمع هایی که دارای چهار واحد هستند ، دوبلکس ها نیز به یک قسمت واحد محدود می شوند و علی رغم اشغال توسط خانواده های مجزا ، یک ملک واحد محسوب می شوند.

ویژگی های خانه دوبلکس

فارغ از محل استقرار آنها دوبلکس ها به طور کلی دو ویژگی ساده دارند که می تواند برای شناسایی آنها در بازار مشاور املاک استفاده شود. به عنوان مسکن چند خانواده ، دوبلکس ها از دو فضای زندگی مجزا در یک ساختمان ساخته شده اند. با این وجود این دو واحد به یکی از دو روش به یکدیگر متصل می شوند: آنها یا مانند آپارتمان هایی ساخته شده اند که واحدها در آن ها با یک طبقه از هم جدا شده اند ، یا بسیار شبیه خانه های شهر طراحی شده اند، به گونه ای که در کنار یکدیگر قرار می گیرند و توسط یک جدا می شوند. دیوار مشترک

خانه دوبلکس چیست

خانه دوبلکس چیست

دوبلکس به صورت جدا اجاره داده نمی شود

از آنجا که دوبلکس ها دارای دو واحد مجزا نیستند، نمی توان آنها را به مستاجر اجاره داد. صاحبخانه هایی که دوبلکس دارند ممکن است در یک واحد زندگی کنند ممکن است در جای دیگری زندگی کنند و هر دو واحد را اجاره دهند. با زندگی در این واحد، مالکان از نزدیک بودن به ملک اجاره ای خود بهره مند می شوند. این وضعیت زندگی برای مستأجران نیز مزیت دارد ، زیرا صاحبان خانه برای انجام تعمیرات همیشه به راحتی در دسترس هستند. با این حال برخی از مالکان این مجاورت را درنهایت منجر به مستاجران نیازمند می دانند.

خرید خانه دوبلکس

خانه های دوبلکس مخصوص خانواده های پرجمعیت می باشند و دلیل آن قرار گیری اتاق های خواب در طبقه فوقانی و راه ارتباطی بین طبقات می باشد. شما همچنین می توانید یک دوبلکس را صرفاً به عنوان یک ملک سرمایه گذاری خریداری کنید و آن را اجاره دهید. در هر صورت ، خرید دوبلکس یک فرصت سرمایه گذاری منحصر به فرد به خریداران ارائه می دهد ، که می تواند انتخاب عالی برای خریداران اولین بار در خانه باشد.

جوانب مثبت و منفی زندگی در دوبلکس

اگر به فکر خرید دوبلکس هستید ، چند نکته مثبت و منفی وجود دارد که باید قبل از کشیدن ماشه در نظر بگیرید. مهمترین مزیت دوبلکس ها مقرون به صرفه بودن آنها است. این واقعیت که شما می توانید با خرید یک خانه منزل مسکونی اولیه و یا دارایی سرمایه گذاری (یا دو ملک سرمایه گذاری) به دست آورید، مزیت قابل توجه خریداران مسکن برای اولین بار و سرمایه گذاران است. 

منفی ها

به دلیل راه ارتباطی مشترک بین طبقات ممکن است که افراد خانواده از لحاظ نداشتن فضای خصوصی کلافه شوند همچنین به دلیل تبادل هوا بین طبقات نیاز به مصرف انرژی زیادی است تا خانه گرم شود. خانه های دوبلکس همچنین دارای ریز فضاهای متعدد تری می باشد و وجود یک راه پله در قسمتی از خانه می تواند فضای را اشغال کند.

خدمات بین المللی املاک در تهران

خانه های دوبلکس ها به دلیل تطبیق پذیری و مقرون به صرفه بودن گزینه مناسبی برای مسکن هستند. توانایی خرید دو واحد به قیمت یک واحد بسیار جذاب می باشد. با این حال بسیار مهم است که شما قبل از تصمیم به انتقال به یک مورد تحقیق کنید و نیازهای خود را در نظر بگیرید. اگر آماده شروع جستجوی دوبلکس در نزدیکی خود هستید از املاک ذکر شد در خدمات ملکی دیدن کنید. با مشاور املاک نه تنها ملک مناسب را پیدا می کنید بلکه با یک آژانس املاک و مستغلات با تجربه ارتباط برقرار می کنید که می تواند شما را در روند خرید خانه راهنمایی کند. هنگام خرید خانه در ایران، ما در زمینه بازدید از املاک، تأیید قانونی املاک، اخذ رهن، مراحل اداری و امضای اسناد مختلف محضری به شما کمک می کنیم. از تماس گرفتن با ما دریغ نکنید.

چرا خانه دوبلکس بخریم؟

به دلیل ارتباط بین طبقات و همچنین داشتن فضای بیشتر نسبت به دیگر خانه ها خرید خانه دوبلکس مقرون به صرفه می باشد.

چرا خانه دوبلکس نخریم؟

خیلی از افراد جامعه به دلیل سرمایه گذاری و اجاره دادن طبقه فوقانی ترجیح میدن که خانه های دوبلکس خریداری نکنند.

خانه دوبلکس ایرانی چیست؟

خانه دوبلکس ایرانی دارای طراحی بخصوص می باشد و معمولا از حیاط به طبقه فوقانی راه پیدا میکند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *