مراحل مذاکره موفق خرید خانه
مراحل مذاکره موفق خرید خانهReviewed by سید محمد سیدی on Jun 20Rating: 5.0

مراحل مذاکره موفق خرید خانه هنگام خرید خانه فروشنده ای که از آن خرید می کنید احتمالاً انتظار دارد که در مورد قیمت درخواست مذاکره کنید. در واقع اکثر فروشندگان قیمت خانه خود را کمی بیشتر از ارزش بازار برای جبران مذاکرات می گذارند. مذاکره می تواند ترسناک باشد اما دانستن انتظارات می تواند روند کار را کمی آسان کند. مذاکره در مورد قیمت مسکن به صبر و سازماندهی زیاد و گاهی مصالحه نیاز دارد. قبل از نشستن برای مذاکره به ترتیب موارد زیر توجه کنید. خدمات ملکی توسط افراد همفکر از صنعت املاک و مستغلات، مشاور املاک، امور مالی و رسانه های آنلاین تاسیس شد تا دسترسی بدون محدودیت به اطلاعات مربوط به املاک و مستغلات را برای شما به ارمغان بیاورد  باعث صرفه جویی در وقت، پول و مهمتر از همه ناامیدی شود.

مراحل مذاکره موفق خرید خانه

بسیاری از خریداران مسکن معتقدند که دیگر نیازی به مشاور املاک ندارند زیرا سایت های لیست املاک و مستغلات با کلیک یک دکمه در دسترس هستند. با این حال یک مشاور املاک فقط خانه های شما را نشان نمی دهد. نماینده شما همچنین یک سرمایه مهم در هنگام مذاکره در مورد قیمت خانه کلنگی شما و کمک به شما در تصمیم گیری در مورد مبلغ پیشنهادی است. بنگاه های املاک و مستغلات در بازار مسکن محلی شما متخصص هستند.

آنها می دانند که نرخ بهره چگونه تغییر می کند کدام یک از املاک باید ارزش خود را افزایش دهند و انتظار شما برای پرداخت مالیات بر دارایی چیست. متخصصان املاک و مستغلات همچنین می توانند احساسات خود را از روند خرید خانه جدا کنند. به عنوان مثال آنها می توانند از شما دفاع کنند زیرا آنها از ترس از دست دادن خانه دور شده اند. علاوه بر این مشاور املاک متخصص می توانند به شما کمک کنند تا قوی ترین نامه پیشنهادی ممکن را تهیه کنید همراه با تمام موارد احتمالی لازم برای محافظت از خود..

بازار خود را بشناسید

میزان که شما باید مذاکره کنید با میزان علاقه به خانه و یا اینکه ما در بازار خریدار هستیم یا در فروشنده متناسب است. اگر بسیاری از خریداران به خانه ابراز علاقه کرده اند و پیشنهادات بیشتری وجود دارد فضای کمتری برای مذاکره خواهید داشت. اگر بازار املاک و مستغلات محلی شما سرد است فضای بیشتری برای درخواست امتیاز قیمت پایین تر و تعمیرات دارید.

این منطقه دیگری است که بنگاه املاک و مستغلات شما یک دارایی بسیار ارزشمند خواهد بود. مشاور املاک شما می تواند بازار محلی را ارزیابی کند و با فروشنده یا نماینده فروشنده صحبت کند. این به شما این امکان را می دهد تا نگاه صمیمی تری به میزان تمایل فروشنده به مذاکره داشته باشید. اگر خانه ای برای مدت طولانی در بازار باشد و فروشنده بخواهد از آن خارج شود ممکن است بتوانید معامله کنید. با این حال اگر فروشنده چندین پیشنهاد در خانه داشته است باید پیشنهاد بالاتری را ارائه دهید.

حتماً خانه را بازرسی کنید

نتایج بازرسی می تواند کلید مذاکره در مورد قیمت فروش نهایی یک خانه باشد. یک بازرس در خانه پیاده روی می کند و خانه را برای هر مسئله ای مانند ترک پایه، مشکلات سیستم گرمایشی، تهویه مطبوع  و موارد دیگر ارزیابی می کند. سپس بازرس نسخه ای از گزارش را به شما می دهد. اگر بازرسی در منزل مشکلی را برای شما رقم بزند می توانید از فروشنده امتیاز بخواهید. ممکن است از فروشنده بخواهید مشکلی را برطرف کند هزینه بستن اعتبار را به شما بدهد یا قیمت را پایین بیاورد.

اگر پیشنهاد شما شامل احتمالی بازرسی است یا اگر بازرسی یک مسئله اصلی در خانه را نشان می دهد می توانید از نتایج بازرسی برای لغو فروش استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که بازرسی همان ارزیابی نیست. ارزیاب شما فقط ارزیابی تقریبی از ارزش خانه را به شما ارائه می دهد. ارزیاب به شما اطلاع نمی دهد که سقف شما چند زونا از دست رفته است یا اینکه کمد طبقه بالا چراغ شکسته است. یک بازرس به شما نگاه دقیق تری به خانه و مشکلات موجود می دهد.

ارتباط با مشاور املاک خود

شاید قبلاً بدانید که اصطلاحات املاک و مستغلات زیادی برای تسلط بر آنها وجود دارد. به یاد داشته باشید که بسیاری از این اصطلاحات از نظر قانونی تعاریف حساسی دارند و اغلب با یکدیگر مخلوط می شوند. به عنوان مثال بسیاری از خریداران تفاوت بین ارزیابی و بازرسی را کاملاً درک نمی کنند. اگر واقعاً قصد داشتید به نتایج بازرسی مراجعه کنید ، ممکن است پاسخ مورد نیاز خود را به موقع دریافت نکنید. از مشاور املاک خود بخواهید هر مکالمه ای بین خود و فروشنده را انجام دهد. بنگاه املاک و مستغلات شما می دانند چگونه سوالات و درخواست ها را به گونه ای بیان کنند که منافع شما را به خطر نیندازد. هرگز مستقیماً با فروشنده تماس نگیرید.

بفهمید چرا فروشنده در حال فروش است

هرچه اطلاعات بیشتری در مورد فروشنده داشته باشید به طور موثرتری می توانید مذاکره کنید. به عنوان مثال اگر فروشنده شما به دلیل خرید خانه جدیدی در حال نقل مکان است ، ممکن است با درخواست تخفیف بتوانید پیشنهاد بهتری دریافت کنید. احتمالاً قبل از بسته شدن قادر به تعمیر یا بازسازی نخواهید بود زیرا فروشنده احتمالاً می خواهد در اسرع وقت از خانه خارج شود.

از  خدمات ملکی خود بخواهید کمی در مورد فروشنده شما حفاری کند. ببینید آیا فروشنده روند بسته شدن کوتاهتر یا طولانی ترجیح می دهد. اگر فروشنده شما طلاق می گیرد یا می خواهد به منطقه ای با منطقه مدرسه بهتر منتقل شود احتمالاً مشتاق فروش بیشتری خواهد بود. این به شما فضای بیشتری برای مذاکره می دهد خصوصاً اگر این ملک مدتی در بازار بوده است.

شخصی سازی خانه

آیا مدت طولانی است که برای یک خانه خرید می کنید؟ در این صورت می دانید که یافتن یک ویژگی عالی می تواند از نظر احساسی خسته کننده باشد. آنچه ممکن است به آن توجه نکرده باشید این است که فروش خانه نیز فرایندی احساسی است. هر فروشنده ای از خانه خود خاطره دارد و آنها می خواهند ببینند خانه اش به سراغ افرادی می رود که به خوبی از آن مراقبت خواهند کرد.

به دلیل این وابستگی عاطفی ممکن است بخواهید نامه شخصی خود را به همراه پیشنهاد خود قرار دهید. جزئیات مربوط به اینکه چرا ملک فروشنده را دوست دارید برخی از ویژگی های مورد علاقه شما و نحوه استفاده از خانه را درج کنید. به عنوان مثال اگر یک فروشنده بداند که شما می خواهید یک ملک تاریخی را بازسازی کنید یا از خانه کلنگی احتمالی خود برای تشکیل خانواده استفاده کنید ممکن است تمایل بیشتری به شما داشته باشد. حتی اگر قادر به ارائه پول بیشتر نباشیدلمس شخصی یک نامه خوش ساخت پیشنهاد شما را برجسته می کند.

مراحل مذاکره موفق خرید خانه

مراحل مذاکره موفق خرید خانه

از شکست در پیشنهاد نترسید

در برخی شرایط با فروشنده ای روبرو خواهید شد که نمی خواهد از قیمت خانه تکان بخورد. آنها ممکن است تعدادی از پیشنهادات را داشته باشند یا بسیار به خانه وابسته باشند. در این شرایط ممکن است وسوسه انگیز باشد که بودجه خود را به باد بیفکنید و بیش از توان مالی خود برای پیروزی در جنگ پیشنهادات پیشنهاد دهید.

فرض کنید که باید از هر خانه ای که می بینید دور شوید و مراحل خرید خانه را طی کنید. در نمایشگاه های متعددی شرکت کنید از بنگاه املاک خود بخواهید تا نمایش های مختلفی را برای شما تنظیم کند و سعی کنید زیاد به یک خانه خاص وابسته نباشید. این می تواند به شما کمک کند تا موثرتر مذاکره کنید و در بودجه خود باقی بمانید.

چقدر می توانید در مورد یک خانه واقعاً مذاکره کنید؟

مبلغ پیشنهادی شما در زیر قیمت درخواست یک فروشنده کاملاً به شرایط خانه کلنگی  و فروش قابل مقایسه بستگی دارد. اگر خانه نیاز به تعمیرات گسترده دارد مانند تعویض سقف یا اگر مشکلات اساسی وجود داشته باشد در بازار خریدار می توان 20٪ زیر قیمت درخواست را ارائه کرد. پیشنهادات 5٪ – 19٪ زیر قیمت نیز بسته به نیاز به بازسازی یا به روزرسانی لوازم قابل قبول است. بزرگترین دارایی شما در اینجا خانه های قابل مقایسه در منطقه ای است که با قیمت مشابه به فروش می رسند و نحوه مقایسه شرایط و ویژگی های آنها با خانه مورد نظر.

خدمات بین المللی املاک

مذاکره در مورد قیمت خرید مسکن به ویژه برای خریداران اولین بار ، می تواند باعث ایجاد ترس شود. قبل از شروع خرید برای خانه حتماً پیش تصویب کنید. قبل از شروع مقایسه خصوصیات باید یک عامل را نیز انتخاب کنید. همیشه از مشاور املاک خود بخواهید با فروشندگان ارتباط برقرار کند و پیشنهادات را ارائه دهد. پس از یافتن خانه ای که دوست دارید حتماً بازرسی را سفارش دهید. می توانید از فروشنده خود بخواهید که تخفیف به شما بدهد قبل از فروش ملک را تعمیر کند یا در هزینه های بسته به شما کمک کند. اگر نمی توانید با یک فروشنده به توافق برسید از کنار رفتن و ادامه خرید نترسید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *