خرید زمین بهتر است یا اپارتمان
خرید زمین بهتر است یا اپارتمانReviewed by on Aug 11Rating: 5.0

خرید زمین بهتر است یا اپارتمان این سوالی است که امروزه از ما پرسیده میشود. هر دو یکی از راه های سرمایه گذاری می باشد که با داشتن ملک در بهترین مناطق تهران مخصوصا برای ایرانی های مقیلم در کشور های خارجی میتواند مزایای خاص خود را به همراه داشته باشد. مؤسسه خدمات ملکی با سابقه طولانی مدت در این حرفه و بکارگیری مشاوارن متخصص و متعهد در زمینه مشاور املاک و همچنین ابعاد مختلف مربوط از قبیل ثبتی، حقوقی، مهندسی و شهرداری توأم با اطلاعات روز آن را به عنوان یک مشاور دلسوز درستکار و راستگو محضر شما اساتید ارجمند و معظم تقدیم نماید.

فرهنگ آپارتمان، بازارهای مسکونی در شهرهای بزرگ همچون تهران را به دست گرفته است اما مردم هنوز هم تمایل به خرید یک قطعه زمین و ساخت خانه خود را دارند. اگر قصد انجام این کار را دارید باید چندین جنبه از قبیل زمین، منطقه، هزینه ساخت و درآمد را با دقت ارزیابی کنید.

خرید زمین بهتر است یا اپارتمان

هزینه خرید یک آپارتمان یا زمین بستگی به محل آن دارد. اگر قصد خرید یک قطعه در محدوده شهر – جایی که فضا محدودیت دارد – قیمت آن بسیار بالاتر از آن چیزی است که برای یک آپارتمان می پردازید. از طرف دیگر، اگر قصد سرمایه گذاری بر روی زمین در یکی از شهرهای ایران همچون تهران را دارید می توانید زمین قابل توجهی را با قیمت بسیار پایین تری بدست آورید.

همچنین ساخت خانه شما نه تنها به پول بلکه نظارت مداوم بر روند ساخت و ساز نیاز دارد. هنگامی که شما یک نقشه را می خرید باید مرتباً فعالیت ساخت و ساز را رصد کنید و احتمال اینکه پروژه از بودجه فراتر رود وجود دارد زیرا یک مرد معمولی تجربه و تخصص ندارد. ساخت و سازها بطور منظم انجام می شود.

علاوه بر این تبدیل یک قطعه به یک منطقه مسکونی به مجوزها و ترخیص های مختلفی از سوی نهادهای مدنی نیاز دارد. برخلاف آپارتمان هایی که سازنده وظیفه دارد همه این موارد را به دست آورد  اگر قصد دارید خانه خود را در زمین خود بسازید باید خودتان این کار را تأمین کنیدکه این زمان بر است.

خرید زمین بهتر است یا اپارتمان

خرید زمین بهتر است یا اپارتمان

دامنه فروش مجدد زمین

هنگام ساخت خانه آن را طبق دلخواه و سلیقه خود انجام می دهید، که ممکن است هنگام تصمیم به فروش آن لزوما برای خریدار بالقوه جذاب نباشد. او سپس برای ساختن یک سرمایه جدید مجبور است سرمایه بیشتری برای نوسازی آن بگذارد یا آن را کاملاً پایین بکشد. این می تواند تا حد زیادی بر قیمت فروش مشاور املاک  تأثیر بگذارد. این مضرات در مورد آپارتمان ها وجود ندارد زیرا آنها با ساختاری ثابت که بخشی از یک ساختمان است به وجود می آیند و از این رو، بدون داشتن چانه زنی بسیار آسان تر با قیمت بازار به فروش میروند.

بازگشت سرمایه گذاری

وقتی صحبت از خانه های مستقل می شود ارزش زمین بالا می رود اما ارزش دارایی ساخته شده به دلیل استفاده و در نتیجه خراب شدن در طی سال ها رو به کاهش است. فروشنده مجبور است به طور مرتب در صیانت خود سرمایه گذاری کند. ارزش آپارتمان از آنجایی که همیشه به دلیل ضریب مقرون به صرفه بودن آن تقاضا می شود، به طور مداوم در حال افزایش است.

با این حال، صاحب یک نقشه می تواند در صورت برنامه ریزی عاقلانه با ساخت چند طبقه و اجاره دادن آنها، از سرمایه گذاری خود سود ببرد. همچنین هرچه تعداد خانه های کمتری در زمین ها ساخته شود تقاضای آنها در بین کسانی که توانایی پرداخت دارند، افزایش می یابد.

ایمنی اپارتمان

ضروری است که اطمینان داشته باشید که طرح مورد نظر در آن سرمایه گذاری می شود، عاری از هرگونه عارضه حقوقی است. اینکه فروشنده کلیه اعمال و اسناد لازم را برای فروش زمین داشته باشد و هیچ مشاجره ای – جنایی یا غیرنظامی – در ارتباط با آن قطعه زمین وجود ندارد. “کلاهبرداری های زیادی در جایی اتفاق می افتد که خریداران در خرید زمین های دولتی یا قطعه قطعه شده تحت نظارت قانونی گول بزنند. که مشاوره خدمات ملکی در این زمینه دارای چندین سال تجربه می باشد.

این به طور معمول در هنگام خرید یک آپارتمان اتفاق نمی افتد، زیرا مجوزهای لازم به دستور مسئولان شهرداری است و یک سازنده فقط ساخت و ساز دارد. این ملک را پس از انجام مراقبت های دقیق در اکثر موارد به فروش می رساند. یک مسکن جامعه در تمام ساعات از آن محافظت می شود و از آن محافظت می شود و دارای سیستم های امنیتی پیشرفته و خانواده های زیادی در اطراف است به این معنی که احتمال وقوع یک اتفاق ناخواسته کم است. زندگی مستقل یعنی سرمایه گذاری در امنیت از جیب خود.

نتیجه خرید زمین یا اپارتمان

بعد از تحلیل نیازها توانایی های مالی و بدهی های خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگر صرفاً به دنبال سرمایه گذاری وجوه خود برای چند سال هستید تا زمانی که آماده سرمایه گذاری در یک آپارتمان باشید یک نقشه در مکانی که در آینده شاهد افزایش باشد ایده خوبی خواهد بود. با این حال اگر به دنبال بازده منظم هستید ممکن است بخواهید سرمایه گذاری در یک آپارتمان را در نظر بگیرید.

خرید زمین بهتر است یا آپارتمان؟

هریک از این دو مزایای خاص خود را دارند که در بیشتر موارد افراد آپارتمان را جایگزین زمین می کنند.

چرا خرید آپارتمان بهتر است؟

از نظر سرمایه گذاران خرده در خرید آپارتمان بازگشت سرمایه سریعتر می باشد اما اینگونه نیست.

خرید زمین سود بیشتری دارد؟

خرید زمین خالی در منطقه های خوب تهران نسبت به اپارتمان دارای سود بیشتری می باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *