فروش خانه ورثه ای
فروش خانه ورثه ایReviewed by سید محمد سیدی on Sep 18Rating: 5.0

فروش خانه ورثه ای کار بسیار دشوار و زمان گیر می باشد مخصوصا برای افراد عادی که با معاملات ملکی آشنایی کاملی ندارند توصیه ما این است که تمامی موارد مربوط به خرید و فروش خانه کلنگی و نوساز را به مشاور املاک متخصص در خدمات ملکی بسپارید. به ارث بردن خانه از یک عزیز می تواند یک هدیه فوق العاده و یک موقعیت چالش برانگیز برای حرکت در همه موارد باشد. بسته به شرایط، ممکن است چند گزینه در مورد کارهایی که می توانید با خانه انجام دهید در اختیار داشته باشید، مانند نقل مکان در آن، اجاره دادن، یا فروش.

یکی از رایج ترین انتخاب ها برای ذینفعان، مهاجرت به خانه ای موروثی و فروش املاکی است که در آن زندگی می کردند. در موارد دیگر اگر خانه ای را به ارث برده اید می توانید خانه را به عنوان منبع درآمد اجاره دهید. یا می توانید قبل از فروش خود خانه، فروش املاک را انجام دهید تا اقلام غیر ضروری را بفروشید. اگر قصد فروش یک خانه ورثه ای را دارید این راهنما می تواند به شما در اجتناب از مشکلات و موانع معمول که می تواند هزینه بر و روند ناامیدی شما را افزایش دهد کمک کند.

فروش خانه ورثه ای

ارزش خانه چقدر است؟ مشاور املاک متخصص در خدمات ملکی برآورد ارزش خانه راهی عالی برای به دست آوردن درک اولیه از ارزش خانه است. همچنین می توانید خانه را با سایر ملک های مشابه آن منطقه که به عنوان املاک و مستغلات شناخته می شوند مقایسه کنید. با این حال مبلغی که مشاهده می کنید لزوماً به این معنی نیست که می توانید خانه موروثی خود را با این مبلغ بفروشید. قیمت بستگی به شرایط مختلفی مانند خود خانه و بازار مسکن محلی منطقه مسکونی شما دارد.

آیا بدهی های معوق دیگری وجود دارد؟ آیا هر سال مالیات بر املاک پرداخت می شد یا به تدریج روی هم انباشته می شد؟ آیا مجبورید از عواید فروش خانه برای پرداخت آن استفاده کنید؟ آیا هیچ گونه حقوقی علیه ملک وجود ندارد یا این ملک دارای عنوان مشخصی است؟ این سوالات می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا زمان مناسبی برای فروش خانه است یا از قبل کارهایی باید انجام شود.

چند نفر این ملک را به ارث می برند؟

فروش خانه موروثی تا حد زیادی بستگی به تعداد افرادی دارد که ممکن است بخشی یا درصدی از هر ملک را به ارث ببرند. آیا همه مشارکت کنندگان موافقند که فروش اموال موروثی انتخاب درستی است؟ چه کسی قرار است فرایند فروش املاک را مدیریت کند و چه کسی با نماینده املاک در فروش خانه کار خواهد کرد؟

سود سرمایه و سایر پیامدهای مالیاتی فروش خانه ورثه ای. یکی از اولین مواردی که باید در مورد فروش یک خانه موروثی ارزیابی کنید این است که فروش چگونه از نظر مالی بر شما تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر، ممکن است مشمول مالیات بر هرگونه درآمد حاصل از فروش یا فقط از ارث خود ملک باشید.

اموال موروثی را برای فروش آماده کنید

پس از درک پیامدهای مالی و تعیین اینکه آیا فروش یک خانه موروثی روش صحیح است، باید خانه را برای فروش آماده کنید. این بدان معناست که وسایل شخصی را پاک کنی ، در صورت لزوم لباس زیر را بردارید و اتاق ها را شخصی سازی کنید. در اینجا چند نکته در مورد املاک و مستغلات برای تهیه یک خانه موروثی برای فروش آورده شده است:

وسایل شخصی را تمیز کنید یکی از جنبه های چالش برانگیز وراثت خانه، گذراندن وسایل شخصی والدین یا عزیزانتان است که اغلب خاطرات زیادی را برای شما به ارمغان می آورد. اگرچه نمی توانید وسایل یک عمر را با وسایل خود ترکیب کنید اما باید چند یادگاری ارزشمند برای خود و سایر اعضای خانواده پیدا کنید. سپس شروع به سازماندهی اقلام کنید: چه چیزی را هدیه دهید، چه چیزی دور بیندازید و چه چیزی بفروشید.

فروش املاک را انجام دهید

پس از تقسیم اموال گرامی به وراث، می توانید برای بقیه وسایل، حراج یا فروش املاک را انتخاب کنید. خانه ها وقتی تمیز و خالی می شوند در بازار بهتر ظاهر می شوند. با این حال اگر فشار بیش از حد در نظر گرفته شود می توانید با یک متخصص فروش املاک تماس بگیرید که می تواند به شما در مرتب سازی وسایل و تعیین قیمت آنها برای فروش کمک کند. هنگامی که خانه مرتب شد می توانید به فکر ارتقاء کوچک نیز باشید تا به فروش بیشتر خانه کلنگی کمک کنید.

منتظر بمانید تا املاک مشروط شود. اگر عزیز شما وصیت دارد ممکن است ملک قبل از فروش نیاز به گذراندن مراحل قانونی داشته باشد.  تعیین کنید که چه کسی مسئولیت قانونی انجام معامله را دارد. اگر صاحب ملک وصیت کرده باشد مجری شخصی است که مسئولیت و توانایی توزیع دارایی های املاک از جمله املاک را دارد. اگر ملک در امانت باشد امین همین قدرت را دارد. در شرایطی که خواهر و برادر اموال را از والدین خود به ارث برده اند اغلب یک شخص دارای اختیار و مسئولیت نهایی برای رسیدگی به معاملات املاک است.

مشاور املاک مناسب را انتخاب کنید. در حالی که انتخاب وسایل املاک و مستغلات بر اساس افرادی که می شناسید اغلب وسوسه انگیز است اما استفاده از خدمات دوستان یا اعضای خانواده برای هماهنگی فروش خانه موروثی بهترین ایده نیست. همیشه در جستجوی مشاور املاک مناسب برای اطمینان از اینکه منافع شما را در نظر دارند، پرسیدن سوالات مختلف بسیار مهم است.

فروش خانه ورثه ای

فروش خانه ورثه ای

قیمت گذاری خانه ورثه ای

تعیین قیمت خانه موروثی برای فروش یکی از بزرگترین تصمیماتی است که شما می گیرید. این امر به عوامل زیادی بستگی دارد، سایر بدهی های باقی مانده، و همچنین وضعیت بازار مسکن فعلی برای منطقه شما. نکات زیر به شما در تعیین بهترین قیمت فهرست شده برای خانه موروثی شما و نحوه مذاکره با خریداران برای فروش خانه موروثی خود به قیمت مناسب کمک می کند.

انتظار نداشته باشید که قیمت مورد نظر خود را دریافت کنید. اکثر افرادی که خانه ای را برای فروش لیست می کنند قیمت لیست را بر اساس املاک قابل مقایسه ای که اخیراً فروخته اند قرار می دهند. بسته به شرایط بازار ممکن است پیشنهادات ده ها هزار تومان کمتر از قیمت درخواست شما باشد. در نهایت روند مذاکره قیمت نهایی فروش را تعیین می کند، بنابراین انتخاب یک مشاور املاک که از شما حمایت می کند و از طرف شما مذاکره می کند مهم است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *