مناطق در حال رشد اطراف تهران
مناطق در حال رشد اطراف تهرانReviewed by سید محمد سیدی on Aug 18Rating:

مناطق در حال رشد اطراف تهران شامل شهرها و شهرک های بخصوصی میشود که در این ایجا به برسی سه منطقه مهم که نسبت به دیگر مناطق تهران رشد چشم گیری داشته اند می پردازیم. امروزه بازار مسکن نسبت به هرچیز دیگری دارای سود دهی بیشتری است که داشتن ملک در بهترین مناطق تهران مخصوصا برای ایرانی های مقیلم در کشور های خارجی میتواند مزایای خاص خود را به همراه داشته باشد. مشاوران خدمات ملکی با سابقه طولانی مدت در این حرفه و بکارگیری مشاوارن متخصص و متعهد در زمینه املاک و همچنین ابعاد مختلف مربوط از قبیل ثبتی، حقوقی، مهندسی و شهرداری توأم با اطلاعات روز آن را به عنوان یک مشاور دلسوز درستکار و راستگو محضر شما اساتید ارجمند و معظم تقدیم نماید.

مناطق در حال رشد اطراف تهران

تشکیل شهر جدید بدون هسته مرکزی جدا از موضوعات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، پدیده ای پیچیده است که نحوه تعامل انسان با طبیعت را به چالش می کشد. شهر جدیدی که در مدت زمان کوتاهی ساخته شده است نشان از سیر تحول انسان و شروع شهرنشینی دارد.

وقتی افراد به مکان جدیدی می روند، شروع به تغییر محیط طبیعی می کنند که تعامل بین مردم و محیط را به چالش می کشد اما در پایان انسان بر عظمت طبیعت غلبه می کند چرخه ای بین انسان و طبیعت که باعث شکل گیری شهرها شده است.

شهرک پردیس

رشد جمعیت و مهاجرت روزافزون به شهرهای بزرگ باعث می شود تا معماران شهرها به دنبال راه حلی برای حل مشکل ازدحام جمعیت باشند و یکی از راه حل ها ساختن شهرهای جدید در حومه کلانشهرها برای اسکان روزافزون جمعیت شهرهای بزرگ است.

در صورت عدم وجود زیرساخت های مناسب شهرهای جدید با مشکلات ازدحام مردم روبرو خواهند شد. ضرورت ساخت شهرهای جدید در ایران در سال 1981 مورد بحث قرار گرفت. بین سالهای 2001 و 2011 ، پروژه ساخت شهرهای جدید به نام “مسکن مهر” آغاز شد اما زیرساخت مناسب را نداشت. شهر پردیس واقع در تهران در مقایسه با سایر شهرهای پروژه مسکن مهر از زیرساخت بهتری برخوردار شده است. براساس سرشماری سال 2016 ، این شهر 73/363 نفر جمعیت داشته است.

 شهرستان ورامین

ورامین در جنوب شرقی استان تهران در یک دشت مسطح در 40 کیلومتری جنوب شرقی تهران در لبه جنوب غربی کویر مرکزی ایران در ارتفاع 918 متر از سطح دریا واقع شده است. آب و هوای این شهر معتدل و مرطوب است. ورامین از دو بخش به نام های جوادآباد و ماركازی  دو شهر و 4 دهستان تشکیل شده است. ورامین به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی و اقلیمی و خاک حاصلخیز دارای بهترین اراضی کشاورزی است. که خدمات ملکی و مستغلات در پی همچین مکان هایی جهت سرمایه گذاری می باشند.

علاوه بر موقعیت کشاورزی مناسب، برای لذت بردن از جاذبه های طبیعی، معماری و تاریخی مانند مسجد جامع، برج علاء الدین و غیره یکی از بهترین مناطق گردشگری تهران است. صنایع دستی ویژه قالی بافی در طرح معروف مینا خانی که محدود به فرش ورامین است بیشترین سفتی بعد از فرش بیجار را در بین فرش های ایرانی با شهرت جهانی دارد.

سفالگری در ورامین نیز از موقعیت قابل قبولی برخوردار است. کارخانه ها و صنایعی مانند کارخانه قند و استخراج روغن ورامین و مراکز علمی از دیگر عوامل اقتصادی این شهر به شمار می روند. گویش مردم ورامین فارسی است. قبایل مختلفی مانند لور ترک کرد و عرب در این منطقه زندگی می کنند. مردم این شهر پیروان مذهب داووددا امامی شیعه هستند.

مناطق در حال رشد اطراف تهران

مناطق در حال رشد اطراف تهران

شهرک پرند

توسعه شهرک پرند یک ابتکار مهم دولت برای کاهش جمعیت تهران و فراهم کردن محیط شهری بهتر برای ساکنان پایتخت است. پیش بینی می شود این شهر به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی فرودگاه اصلی بین المللی و همچنین قرار گرفتن دو پارک صنعتی در این نزدیکی که همزمان با بقیه ابتکار عمل برای توسعه شهری ساخته می شود مرکز مهمی برای جاذبه شهرها باشد. همچنین قرار است یکی از مراکز در حال اجرا طرح مسکن مهر یک پروژه در سراسر کشور برای تأمین اسکان ارزان قیمت به افراد کم درآمد باشد.

پرند شهرک ماهواره ای

دلایل بسیاری وجود دارد که تمایل دولت برای افزایش رشد انفجاری تهران را تحت كنترل داشته باشد. در حال حاضر بیش از 8 میلیون نفر در تهران زندگی می کنند، در حالی که 4 تا 5 میلیون نفر دیگر از مناطق اطراف به صورت روزانه برای کار و آموزش به این شهر رفت و آمد می کنند. این فشارهای زیادی را بر زیرساخت های شهر ایجاد می کند که در ترافیک سنگین و آلودگی هوا و سر و صدایی که از اواخر شهرت پیدا کرده است، آشکار می شود. به همین ترتیب نگرانی هایی وجود دارد که مناطق شمالی و شمال شرقی شهر ممکن است در معرض خطرات زیاد زلزله زده باشند. شهر پرند به عنوان یک شهر ماهواره ای طراحی شده است و به ساکنان بالقوه امکان استفاده از فضای مدرن با کاربرد مختلط را می دهد که شامل تمام امکاناتی است که یک جامعه بدون وابستگی به مرکز شهر تهران می خواهد که میتواند بهترین ویژگی در رابطه با خدمات ملکیدر این منطقه باشد.

موقعیت شهرک پرند

شهرک پرند در 35 کیلومتری جنوب تهران در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) واقع شده است که سالانه 40 میلیون مسافر آن را اداره می کند. همچنین این شهر ماهواره ای جدید به راه آهن تهران – جنوب و بزرگراه های تهران-قم و تهران-ساوه نیز دسترسی دارد که دسترسی خوبی به شهر پرند به شبکه های حمل و نقل محلی و منطقه ای دارد.

علاوه بر مناطق مسکونی و صنعتی که ساخته می شوند ، سیاست گذاران ایرانی از تجربیات بین المللی توسعه شهری ناکام آگاه هستند. به منظور اینکه به شهر پرند شخصیت خاص خود داده شود و از سرنوشت سایر مدل های شهر کمتر ماهواره ای موفق نشود، مراکز فرهنگی و دانشگاه ها در این منطقه قرار دارند. این شهر با وجود دو دانشگاه آزاد و پیام نور ، از بسیاری جهات می تواند به عنوان یک دانشگاه دانشگاه در نظر گرفته شود ، اگر این امر به دلیل حضور در فرودگاه و مناطق صنعتی در این نزدیکی نبود.

شهرک پرند به عنوان یک مرکز شهری

شهر پرند به عنوان یک مرکز شهری جدید و امیدوارکننده فرصت های بسیاری را نیز برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می کند. سعید سبونی توضیح داد که سرمایه گذاران راحت خواهند بود که بتوانند در شهر پرند سرمایه گذاری کنند زیرا تنها یک خدمات ملکی وجود دارد که باید با آنها مقابله کنیم ، این شرکت پرند جدید توسعه است. از آنجا که زیرساخت ها و مسکن تحت مسئولیت آن است ، این شرکت قصد دارد سرمایه گذاران را به سمت شرکت های تجاری مانند مراکز خرید و بیمارستان ها جذب کند.  فرصت بزرگی وجود دارد که بتوانیم یک بیمارستان کلاس بین المللی در شهر پرند بسازیم تا از موقعیت آن در نزدیکی فرودگاه اصلی بین المللی برای ترویج گردشگری پزشکی استفاده کنیم.

تماس با ما

خرید خانه به عنوان شهروند ایرانی در خارج کشور ممکن است دارای شرایط خاص مروبط به خود باشد اگرچه برنامه هایی وجود دارد که به آنها امکان مالکیت خانه را می دهد، اما پیدا کردن آنها مشکل است در خدمات ملکی مشاوران متعهد و کار درست ما به صورت شبانه روز مشغول برسی و حل مشکلات ملکی و خرید زمین های مناسب برای ایرانیان مقیم در خارج کشور می باشند. جهت مشاوره و قوانین موجود با شماره های داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *